Veel gestelde vragen
Algemeen
Kan ik alles laten repareren bij jullie?
Op onze website vind u alle apparaten die wij momenteel repareren. Wij repareren voornamelijk de populaire modellen waarbij wij ook toegang hebben tot onderdelen. Dit geldt natuurlijk ook voor Service & Onderhoud.
Ik weet niet wat er mis is, kunnen jullie dit nakijken en/of repareren?
U kunt bij alle apparaten voor de optie "Onderzoek / Diagnose" kiezen wat betekent dat u het apparaat naar ons opstuurt waarna onze technici vervolgens uw apparaat zullen onderzoeken om te zien wat er mis is. Indien mogelijk is het handig dat u eventuele wachtwoorden en accounts alvast verwijderd voor het geval wij de software moeten resetten (hiermee worden ook alle persoonlijke gegevens verwijderd).
Zodra wij hebben vastgesteld wat het probleem is krijgt u van ons bericht maar daarin onze bevindingen en de eventuele mogelijkheden en kosten.
Uiteraard kunt u dan beslissen wat u wel of niet wilt doen met uw apparaat. Wij doen geen reparaties zonder uw goedkeuring!
Wat zijn de kosten van Diagnose / Onderzoek?
U kunt bij alle apparaten voor de optie "Onderzoek / Diagnose" kiezen wat betekent dat u het apparaat naar ons opstuurt waarna onze technici vervolgens uw apparaat zullen onderzoeken om te zien wat er mis is.
Wij rekenen geen kosten voor een Diagnose / Onderzoek.
Hoe lang ben ik mijn apparaat kwijt?
Standaard duurt het 3 tot 5 werkdagen waarbij u bij het aanmelden van uw apparaat nog de keuze krijgt om dit te versnellen.
De genoemde tijden starten vanaf het moment dat wij uw pakket hebben ontvangen. Zodra uw pakket binnen is, gaan wij direct voor u aan de slag.
Eén van onze technici zal een diagnose maken en controleren of de opdracht voor het apparaat overeenkomt met uw verzoek.
Afhankelijk van de gekozen verwerkingsoptie zal dit een X aantal dagen duren.
Normale verwerking (5 - 10 werkdagen)
Dit is de meest normale scenario voor een gekozen reparatie en kost niks extra.
Verwerking binnen 72 uur (+ € 30,00)
Deze optie betekent dat wij de reparatie binnen 72 uur proberen gereed te hebben.
Verwerking binnen 48 uur (+ € 50,00)
Deze optie betekent dat wij de reparatie binnen 48 uur proberen gereed te hebben.
SPOED - binnen 24 uur (+ € 80,00)
Deze optie betekent dat wij de reparatie binnen 24 uur proberen gereed te hebben.
LET OP: Wij zijn afhankelijk van de voorraad van de onderdelen wat betekent dat ook wij soms moeten wachten op onderdelen voordat wij de reparatie kunnen uitvoeren voor u.
De gekozen optie biedt dus niet altijd de garantie over wanneer het apparaat klaar is!
Wij zullen uw voorkeur altijd proberen uit te voeren, mocht dit echter niet lukken laten wij dit u direct weten en worden eventuele extra kosten natuurlijk weer in mindering gebracht!
Tevens zal de snelheid waarmee u betaald ook bepalen hoe snel het apparaat retour kan.
Wat gebeurt er als ik het verkeerd invul?
Zodra uw apparaat bij ons binnen is, gaan wij direct voor u aan de slag.
Eén van onze technici zal een diagnose maken en controleren of de opdracht voor het apparaat overeenkomt met uw verzoek.
Het kan natuurlijk altijd voorkomen dat een defect lijkt op een bepaald onderdeel maar dit in werkelijk een andere oorzaak heeft.
Mocht het model, het defect of andere bijzonderheden afwijken kan de prijs hierdoor ook afwijken. Hierover zal altijd eerst overlegd worden waarna u zelf kunt beslissen wat u wilt doen.
Kan ik de opdracht ook annuleren?
Ja, zolang wij nog niet begonnen zijn aan uw opdracht kunt u deze annuleren.
U kunt dit doen in uw account waarbij u uw opdracht selecteert en daar kunt u op annuleren drukken.
Het annuleren kost € 15.00, dit vanwege de door ons gemaakte onkosten (de verzendlabels van het pakket die wij hebben betaald).
Ik heb betaald, hoe snel komt mijn apparaat weer terug?
Op werkdagen wordt iedere dag om 14.00 uur alle pakketten opgehaald door PostNL. Normaal gesproken, als u dus voor deze tijd heeft betaald, heeft u het pakket de volgende werkdag (of zaterdag) in huis. Let wel op, we zijn uiteraard wel afhankelijk van externe facoren zoals de bezorgsnelheid van PostNL, de snelheid van de bank etc...
Hoe lang blijft de opdracht geldig? Hoe snel moet u het opsturen?
Zodra u op onze website hebt aangegeven wat u verstuurd, is dit 14 dagen geldig, hierna vervalt het recht op het bedrag en zal er worden gekeken naar het bedrag van dat moment. U heeft dus 14 dagen de tijd om het pakket naar ons te sturen. (houdt rekening met de transporttijd)
Hoe kan ik betalen bij jullie?
U kunt bij ons betalen via iDeal. In uw account kunt u kijken bij "lopende opdrachten", als u de desgewenste opdracht selecteert kunt u op de knop "meer info" of "annuleren" klikken waarna u de betaaloptie krijgt.
Hoe kan ik contact opnemen met jullie?
Als u een vraag heeft over een reparatie, service of onderhoud, kunt u een mail sturen naar info@refixit.nl. Wij proberen vervolgens uw email zo snel mogelijk te beantwoorden. Doorgaans zal dit op werkdagen tussen 10.00 - 17.00 uur op dezelfde dag (binnen 1 uur) zijn.
Ben ik al mijn gegevens (data) kwijt?
Bij hardware reparaties raakt u over het algemeen geen gegevens kwijt, toch raden wij u wel aan om een backup te maken van uw bestanden voordat u uw toestel ter reparatie aanbied. Tevens is het verstandig om eventuele wachtwoorden en toegangscodes te verwijderen zodat wij een reparatie ook kunnen controleren op functionaliteit.
Is mijn telefoon na reparatie nog steeds waterdicht?
We kunnen helaas geen garantie geven dat uw telefoon weer 100% waterdicht is. Uiteraard proberen we uw apparaat weer zo waterdicht mogelijk te repareren. Zwemmen, douchen e.d. met uw telefoon raden we wel af.
Account, bestanden & documenten
Kan ik ook een offerte krijgen?
Ja, zodra u bij ons een reparatie of onderhoud aanmeldt staat deze in uw account (bij aangemelde opdrachten). Open de opdracht en u ziet vervolgens alle gegevens van uw aanmelding. Tevens staan hier ook alle documenten zoals het verzendlabel maar ook de optie voor offerte of factuur. Een factuur is pas beschikbaar na voltooiing van de opdracht.
Geven jullie ook aan factuur van de opdracht?
Ja, zodra u bij ons een reparatie of onderhoud aanmeldt staat deze in uw account. Open de opdracht en u ziet vervolgens alle gegevens van uw aanmelding. Tevens staan hier ook alle documenten zoals het verzendlabel maar ook de optie voor offerte of factuur. Een factuur is pas beschikbaar na voltooiing van de opdracht.
Ik ben mijn wachtwoord kwijt, wat nu?
Als u uw wachtwoord kwijt bent kunt u op de login/aanmeld pagina op "wachtwoord vergeten" klikken. Hier wordt vervolgens gevraagd naar het emailadres waarmee u zich eerder heeft aangemeld. Zodra u deze invult stuurt het systeem u een email met daarin de benodigheden voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Verzending
Hoe kan ik mijn apparaat verzenden naar jullie?
U kunt via onze website uw reparatie aanmelden. Nadat u uw merk, model heeft geselecteerd, kunt u aangeven wat u wilt dat wij gaan doen voor u. Hierna kunt u uw persoonsgegevens invullen, nadat u deze pagina heeft ingevuld ontvangt u automatisch een e-mail bericht met daarin de bevestiging en een verzendlabel.
Zodra wij uw pakket ontvangen sturen we gelijk een mail met de statusupdate, dit kunt u ook zien in uw account op de website.
Is het verzenden van een pakket met PostNL gratis?
Ja, het verzenden van producten is gratis. Als u een pakket naar ons verstuurt kunt u het adreslabel op het pakket plakken en deze vervolgens bij een PostNL punt bij u in de buurt aanbieden.
Zodra u bij ons een reparatie, onderhoud of service heeft betaald, moet u wel betalen voor de verzendkosten voor het retoursturen.
Wat gebeurt er bij verlies of schade van het product tijdens de verzending?
Het verzenden geschied geheel op eigen risico, enige geschillen zullen dan ook met uzelf en/of de vervoerder geregeld moeten worden tot het moment dat wij de verzending hebben aangenomen. Wellicht is het dan ook verstandig om producten met hogere waarde verzekerd te versturen.
Als wij een apparaat terugsturen dan doen wij dit ook altijd aangetekend en verzekerd versturen naar u.
Is mijn pakket al aangekomen?
Zodra wij een pakket ontvangen sturen u per email gelijk een statusupdate en kunt u dit ook zien in uw account op de website.
Onder normale omstandigheden komt een pakket aan binnen 1 á 4 werkdagen, na afgifte bij het PostNL punt.
indien u na 10 werkdagen nog steeds geen statusupdate heeft gehad kunt u het beste even contact opnemen met ons.
Ik heb geen verzendlabel ontvangen of ben deze kwijt, wat nu?
Geen probleem, zodra u bij ons een reparatie of onderhoud aanmeldt staat deze in uw account (bij aangemelde opdrachten). Open de opdracht en u ziet vervolgens alle gegevens van uw aanmelding. Tevens staan hier ook alle documenten zoals het verzendlabel maar ook de optie voor offerte of factuur. Een factuur is pas beschikbaar na voltooiing van de opdracht.